Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 165
1 medlemmer og 164 gæster
>>> https://t.me/+0bteex
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #3  
Gammel 09-10-2009, 22:06
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Jeg vil vove den påstand at de motorer som ikke bliver serviceret eller vedligeholdt efter "bogen/manualen", det er dem som disse fejl sker på.

At en motor ikke er blevet skyllet igennem er medvirkende til øget tærring.
Hvis en motor ikke har fået skiftet impeller minimum hvert andet år, så er der stor risiko for at impeller står af ikke længere levere koldt kølevand til motor, og den højere temperatur kan foråsage en defekt toppakning.

Alle motorer skal vedligeholdes og det maritime miljø er ekstra skrapt, specielt for motorer som er direkte kølet af vandet omkring båden.

Al en blok skal renoveres skyldes vel egentlig oftest nogle af disse ting:
--> at vinterkonserveringen ikke har været gjort/gjort ordentligt
--> at impelleren er blevet defekt og motortemperaturen er steget og motoren har slået sig
--> manifoldene er gennemtærret så vand kommer ind i blokken
Der er helt sikkert flere og jeg syntes da at andre brugere skal byde ind

Disse fejl er forholdsvis nemme at undgå hvis man vedligeholder sin motor.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 127,479
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, >>> https://t.me/+0bteex
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:21.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden