Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 334
0 medlemmer og 334 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #20  
Gammel 18-10-2009, 10:48
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Citér:
Originally Posted by Norvik20" Se indlæg
Jeg valgte en båd med indenbordsmotor fordi jeg gik efter et lavt brændstofforbrug, og fordi det skulle være en diesel.

Men jeg forstår ikke at Jan P skriver at de er billigere i anskaffelse, er de virkelig det?
Den seneste udgave af min motor, Vetus 3Cyl, 27Hk koster 66.600kr+moms. Godtnok er det en diesel, men 80.000kr for 27Hk..?
Syntes godtnok det er pebret.

Mvh
Så ville jeg vælge en Solé Diesel, det spanske svar på Vetus. Solé er billigere at købe på, ifht. Vetus og f.eks. Volvo. Jeg sparede ca. 22.000 kr. ifht. Volvo, og fik 3 hk. oveni. Vetus motorer er ligesom Solé mariniserede Mitshubishi dieselmotorer.
Motoren blev leveret direkte fra fabrikken i Spanien. Der blev kun betalt spansk moms, som på daværende tidspunkt var på 16% altså en besparelse på 9%.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 126,491
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, MagnoliaFa
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:54.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden