Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 167
0 medlemmer og 167 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
Gammel 04-11-2009, 10:36
Mark B Mark B er offline
Amfibiedyr

Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Hej Mark.

Videreuddannelse er jo et vidt begreb, men med en handelseksamen og godt tysk kunne man jo forestille sig et eller andet indenfor logistik. Men hvis du er mere til teknik vil en ingeniøruddannelse absolut kunne betale sig. Markedet skriger på ingeniører i øjeblikket og det bliver nok ikke mindre over de næste år.

Ifølge min nabo, som er nyudklækket civil ingeniør fra Alsion i år, er der en del ingeniører som ikke fik job efter de var færdige. Nu er der så mange forskellige typer af ingeniører og jeg kender kun en brøkdel af kategorierne. Men ingeniør er jeg også i tvivl om, er en sikker job mulighed for fremtiden..

Jeg brænder netop for et sælger job og synes det er drøn spændende. Men jeg frygter stadig at det om 20 år måske altsammen foregår via nettet og man så sparer sælgerne væk. Nu er der heller ingen der siger at jeg vil lave det i 20 år, det er nok usandsynligt, men så er spørgsmålet hvad vi så får brug for eller hvad jeg i given fald så kan videreuddanne mig til bagefter igen...

Den her artikel fra JP fortæller også lidt om, at danskerne generelt interesserer sig mindre og mindre for tysk :

http://jp.dk/indland/article1860644.ece

Jeg har stadig en tro om, at med tyskland som naboland og ca. 85 millioner indbyggere, må det være et vigtigt sprog. Men igen, er jeg enormt i tvivl om der stadig er muligheder i tyskland om 10-15 år...
Reply With Quote

» Statistikker
Medlemmer: 127,485
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, opoileug
» Sponsorer