Hvis du piller cylinderen af roret, skulle du gerne kunne dreje det med hånden, uden at hive særlig hårdt.
Hvis det kører træg, så undersøg om det kan smøres nogen steder, ellers er du nok nød til at pille det af og rense lejefladerne for skidt.
Når der er lidt snadsk på glide-lejeflader, kommer det som regel kun til at gå mere træg med tiden.
På Volvo 280-290 drev kommer der med tiden lidt skidt i lejefladerne på ophængningsgaflen og det gør at det kommer til at køre træg i rattet. Det kan kun kureres ved at skille det ad og rense. Div. mirakelmidler er ikke en pibe tobak bevendt i det spil. Og at pumpe helt vildt meget fedt i smøreniplen på gaflen hjælper heller ikke.
Når du har cylinderen pillet fra, så drej lige på rattet, for at se om det kører let, nu når roret ikke er koblet på.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|