Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 661
0 medlemmer og 661 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #20  
Gammel 28-09-2008, 19:49
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Lars T - jeg sætter altid pris på dine input i de forskellige tråde.

Jeg vil umiddelbart tro at min båd er for lille til duoprop system. De mindste propellere som Mercruiser har til Bravo III er 22", og jeg sejler i dag med 19", hvilket passer perfekt til min båd.

Efter min korte tid indenfor marinebranchen, er jeg absolut tilhænger af Mercruiser. Volvo Penta er for dyrt - både i anskaffelse og vedligeholdelse - og svær at skaffe uoriginale til.

Jeg har dog fået et tilbud på en komplet Mercruiser 4.3 liters MPI drivlinie med BRAVO III drev til EUR: 8900,-
Propeller størrelsen er intet problem - du bestiller den bare med en anden gearing - det koster ikke ekstra.. 22" vil være perfekt, du skal nok bare have en gearing der hedder 1:2.2 tror jeg.. men hæng mig ikke op på det.. kun dog nok prøve at regne lidt på det hvis det er..

Jeg har været ude med en 20 fods SeaRay, en 22 fods SeaRay og en 24 fods SeaRay alle med Bravo III og det imponerer mig hver gang - det tager godt nok 3-5 mph på toppen i forhold til Bravo I men hvor ofte giver man den fuld gas.. Trækkraften er virkelig noget man kan mærke.

PS - du er sikker på der ikke er plads til en V8'er? den er jo "kun" ca. 10-12 cm længere..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,464
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TigerKsdfew588lerma
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:01.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden