Citér:
Originally Posted by Lars T
Mark - Du har helt ret.
Når man går ind og opretter en profil på et site accepterer man samtidigt de regler som sitets ejer har lavet - hvis de har lavet nogle. Disse regler er gældende. Ralph - Ang. diverse datingssites så er jeg 100 % sikker på at man ved oprettelse skal acceptere deres regler med hensyn til upload af indlæg og foto, men de sites kræver 100 % sikkert ikke ejerskab at hvad de indlæg som bliver oprettet og de billeder som bliver uploadet.
At et site ønsker at disponerer over oprettede indlæg og uploadet materiale er jo en helt anden sag, men det bør man overveje når man oprette en profil. Det er helt sikkert mange som ikke uploader billeder på facebook da man acceptere at facebook må bruge de billeder man uploader i marketingsmæssige sammenhæng.
|
Jeg hiver lige et eksempel frem...
Hvis jeg bliver fotograferet af en professionel fotograf (hvilket er nødvendigt grundet mit udseende

) så ejer fotografen alle rettigheder til billedet.
Jeg scanner billedet derhjemme og up-loader det til diverse dating sider, facebook m.v.
HVIS fotografen opdager dette, er der pludselig en tvist om rettigheder.
Jeg tror ikke mange af os bryder os om, at se vores foto brugt som reklame for dating eks. (I mit tilfælde virker det nok omvendt

)