Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 640
3 medlemmer og 637 gæster
Kyliehot, Nathanqb, noellebc11
Fleste brugere online var 945, igår at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #5  
Gammel 24-04-2010, 08:07
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
V6 og smallblock V8, sejler ikke så tit med oliekøler. Det er måske mere et bigblock fænomen. Jeg har ikke lagt mærke til om de nye V6-V8'ere har oliekøler. Kunne man godt forestille sig, siden de har flere hk end de gamle.

Sjovt nok så har Volvo AQ 151 (4 cyl 2,5 L) oliekøler. Og det er trods alt ikke en motor, der er ved at eksplodere af hk(146).

Men det er ikke nogen dårlig ide med en oliekøler. Som nævnt er der jo ikke meget fartvind til at køle bundkarret.

På en lille sejltur i tomgang, går det nok, men skal motoren kværne derudaf i flere timer på 3500 o/min tror jeg at olien er noget varm, når man kommer i havn.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,515
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, noellebc11
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:36.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden