Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 862
0 medlemmer og 862 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Lænsepumper
View Single Post
  #4  
Gammel 11-05-2010, 02:29
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Unhappy

Jeg sejler nu ikke aggressivt, men, jeg må da indrømme, at jeg var uheldig, at navigere ind i brændingen i Køge Bugt under et kortvarigt, men, ganske ubehageligt vejrskifte.

Det var 4 meter høje bølger i pludselig kraftig nord-østlig vind, der knækkede med kæmpe hvidt skum ved oversejling.

Ved den lejlighed skyllede store mængder søvand ombord. Pumpen kunne slet ikke følge med. Vi var tre ombord, men, vi havde nok i, at bevare roen og holde fast.

Det endte med, at vi hævede motoren og sprang i, hvorefter båden blev skyllet det sidste stykke op på stranden. Halvanden time efter kom Falck's kæmpe terrængående lastbil og bjærgede båden med stort besvær da den selv kørte fast, hvilket ridsede og skadede skroget, der var godt tung af søvand.

Batteri, alle kabler og GPS måtte udskiftes.

De søde livredningspiger kom med varmetæpper og behandlede mit blødende ben. De var så søde og forklarede, at den særlige vindretning, og den pludselig kraftige vind var direkte farlig. Der havde været dødsfald op mod stensætningerne.

Jeg kan bare huske, at jeg sådan ville ønske, at jeg havde en kraftig pumpe den dag, så jeg kunne sejle den til nærmeste havn.

Falck var søde, at donere bjærgningen, omstændighederne taget i betragtning.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,836
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BettyMicke
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:37.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden