Hvis det havde været en AQ V6'er eller V8'er (altså før 1993), der havde lavet det nummer du beskriver her, så er der kun eet sted det kan være galt.
Udstødningsknæet, lige der hvor vand bliver blandet med gas, bag ved de korte stykker slange, ville den være stoppet med rust.
Det er de kanaler/huller der er i knæet, hvor vandet bliver spulet ud af, for at blive blandet med gassen.
Om det er det samme der er galt på din, kan jeg ikke sige, men det er der ret stor chance for.
Årsagen til at den kan køle når den får lidt gas, er at der kommer tilstrækkelig med tryk på vandet, uden at motoren egentlig udvikler ret meget mere varme.
Hullerne er altså ikke helt stoppede, men alligevel så meget at der ikke kommer vand nok igennem, når den går tomgang og der ikke er ret meget fart/tryk på vandet.
Så altså, afmonter dit knæ(på motoren......) tjek og rens det for rust/skidt, sæt det på igen og prøv.
Husk at tømme manifolden for vand, inden du løsner boltene, ellers kan du risikere at der render lidt vand ned i udstødningshullet og evt ind i motoren.
Der skal selvf. en ny pakning til, når du monterer knæet igen.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish
http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G