Takker.
Det var nødvendigt at save lidt i båden hist og her, samt hæve bagsædet, for at få plads til motoren.
Jeg måtte specialfremstille de forreste motorophæng, da der var for smalt imellem vangerne, til der kunne benyttes alm Mercruiser eller Volvo "fødder". Der er brugt ophæng fra en Chevy Truck og så har jeg svejset nogle beslag dertil.
Havde købt nogle "Prothane" ophæng oprindeligt, det er vist nogle som bliver brugt til US biler med voldtunede V8'ere. Men de er så stjernehårde at jeg var bekymret for at båden vil ryste fra hinanden. V6'eren uden balanceaksel vil godt ryste lidt, ved bestemte omdrejninger.
Dog ikke så slemt som en gammel "odd-fire" V6'er, hvor der er 120° imellem krumtap/plejl lejerne. 4,3'eren er det der hedder en "even-fire" V6'er, hvor krumtaplejerne er forsatte, hvilket glatter motorgangen ud.
På en V8'er sidder der to plejlstænger på samme lejepind på krumtappen. På en "even-fire" V6'er er denne lejepind lidt forskudt, se billedet.
Det var lidt et sidespor. Men det har været rigtig sjove at lave denne ombygning, nu kan jeg komme i gang med at arbejde på mit eget projekt igen.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish
http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G