Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 632
2 medlemmer og 630 gæster
LeslieTat, Robkms
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #10  
Gammel 26-08-2010, 07:47
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren. Se indlæg
Jeg kan ikke gennemskue Tempo´s annonce - er der 1 stk BMW og 1 stk. Mercruiser i båden? Hvis der er tale om BMWére fra 80érne, kan de være meget svære at opdrive reservedele til. BMW´s diesler fra 1980érne er ikke kendt for at være stærke "slidere". Måske er det derfor, at der er skiftet en motor ud i 2004.
Mange af Birchwoods både var udstyret med BMW diesler. En del af disse både fra 80érne har fået udskiftet BMWerne til noget andet.
2x180 hk er heller ikke meget til en 37 fods båd. Jeg vil tro, at det giver en topfart på ca. 16-18 knob, men hvad siger sælger?
Jeg ville nok se efter en Birchwood 37 med Volvo penta eller Yanmar maskiner.
Ellers er birchwooden en fin båd.
Det er rigtigt forstået, og har også selv undersøgt på div sider vedr. den der BMW motor. De var ikke det bedste, vrøvl med køl til 5 el 6 cylinder, det der skete tilbage i 2004, var en kanal sejlads i tyskland ejeren, en ældre herre sad på fly og hørte ikke alarm på motor da den overophedede, grundet søgræs i filteret, det var simpelthen fyldt, og derfor ingen køl. Den Mercruiser der sidder i, er fuldstændig identisk, bygget på samme blok, da VM overtog efter BMW, så reservedele er der ikke problem med, og den er da også årligt serviceret og vedligeholdt af prof firma, tror de hedder Brd. Pedersen og Bisgaard i Gilleleje.
Problemerne er blevet løst som flere i England, har foreskrevet på enelsk forum, ved at sætte et andet og større køl og noget med et luftfilter, det var en modificationBMW også brugte på de senere modeller har jeg forstået. Hvis den bare bliver passet, lige som man gør med sin bil, så er der ingen problemer, der har intet været udover alm vedligehold og service siden 2004. Ejer er meget penibben, så alt hvad der er sat i er af det bedste, ny lader, batterier pumper søventiler osv. alt i alt er der siden 2004 investeret 250 K i forbedringer og div. det foreligger der kvitteringer på.

Skal idag kigge på en af samme, men med Volvo Penta TAMD 41 a, volvo penta checker motorerne her til formiddag, og servicerer, det er en tvangsauktion, og den ser sgu også rigtig godt ud.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,524
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Robkms
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:42.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden