Citér:
Originally Posted by BrianL
Jeg mener at huske at der står det samme i min instruktionsbog til mine nuværende motorer. Mon ikke det skyldes "problemet" med at få kølevæske gennem ørevarmerne ? At tømme motoren for vand og derefter fylde kølervæske på via termostathuset er en metode som har været brugt langt tilbage. Jeg har selv gjort det samme på min gamle 454 Magnum.
Bemærk vandet skal ikke kun tappes af blokken. Diverse kølere og slanger til søvandspumpen, udstødninger mv. skal alle tømmes for vand, inden kølervæske påfyldes.
|
det nemmeste er da at tømme blokken og manifold og så øreklapperne på.
jeg plejer at have dunken med kølevæske til at stå ved siden af drevet og så en kort slange i dunken. der har aldrig været problemer med at få den til at suge det op og på den måde er jeg også sikker på at få kølevæsken gennem pumpen og oliekøleren
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år