Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 821
2 medlemmer og 819 gæster
ashleewf18, TerryBox
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #5  
Gammel 31-08-2010, 21:17
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Hvordan fungere det egentlig med sådan et bud.?
Er det juridisk bindende? i hvor lang tid?
Med eller uden forbehold osv?
Jeg talte med ejer i tlf en ½ times tid, roste hans skib, og sagde som det var, at jeg havde fået fortalt af motormand, at med den ene motor så hev det ikke prisen op i det niveau, havde det været en anden så ville prisen måske ha været højere.. vi talte om løst og fast, og jeg nævnte også at jeg har kig på en eftersigende ligeså flot båd i Enland, men jeg ikke var så meget for det med transporten, sagde at jeg godt ville gi lidt over gennemsnittet af tilsvarende både i europa, fordi den er passet og plejet og gandske nydelig.. han sagde straks at han ikke ville gå med til de "billige" priser som fx tyskland da han så mistede for meget... det kunne jeg godt forstå, og sagde det skulle han da heller ikke hvis han følte den var mere værd. men hvis det var på grund af de investeringer der var lagt, så måtte han jo afskrive en del af det, specielt det elektriske, da der er løbet meget vand i åen de sidste 4 år..
Jeg gav ham et bud, det får i senere, og det lød ikke godt, 2 cifret % under hans pris, havde jeg lagt 100 K i havde han måske villet overveje det, jeg sagde som det var, at det var da en ærlig sag, men jeg ikke ku gå videre en mit bud i første hånd med forbehold for alvorlige fejl og mangler ved gennemsyn med synsmand, sagde at han jo kunne tænke over det og så ringe tilbage om et par dage når han havde fået pulsen igen, så jeg vidste om vi skulle ud og rejse eller blive hjemme.. roste igen hans skib, og sagde dette er mit bud tænk over det, og så må vi se om vi ikke kan finde en løsning..

Der gik 10 minutter, så havde jeg mægler i røret, der var interesseret i hvad jeg havde sagt, for den ældre herre var helt rundt på gulvet, sagde som det var, og han sagde så at jeg selvfølgelig skulle udnytte den gunstige markedssituation, osv. og at det var en fair pris, han spurgte igen om buddet og sagde så: vi vender tilbage og tager den herfra. Tror det er sælger der vil sætte den så højt, men markedet er ikke til det lige nu og sådan er det bare.. intet juridisk før jeg har skrevet under...
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).

Sidst redigeret af Lindegaard; 31-08-2010 kl. 21:25.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,822
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TerryBox
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:57.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden