Citér:
Originally Posted by Bloody Mary
Hey igen, de 25 er målt med GPS, jeg er pænt sikker på at omdrejningstællerne måler korrekt, hvis den får mere øre, ryger tarmene ud af de stakkels B20'ere..
Jeg mistænker selv gearingen eller propellerne til at være kilden til min manglende fart..
De 40 knob er baseret på adskillige andre ejere af samme båd, med samme motorer, samt broschurer fra Coronet, de lovede faktisk at kunne levere den med 55 knobs topfart, men det har vist været med den sjældne AQ 155a motor..
http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/7E...TH_197X_en.pdf
Lars, du skriver at jeg kun har 200-220hk, men jeg vil da mene at jeg har 2x130 hk, altså 260, eller?
Du mener måske på skruen?
Jeg ser det efterhånden som min mission at få den her båd til at sejle 40 knob, på gps! Med de originale motorer! Whatever it takes!
Vi starter til vinter med at tage toppene af og få dem til at spille max, inklusive portning osvosv.. og gå drevene efter..
Jeg er stadig meget interesseret i at vide hvad gearing og skruer den havde da den blev leveret.. Nogen der ved?
PS: Den bekendte med 5.7,eren skulle vel ikke være min gamle kammersjuk Peter Rahbek?
Rune
|
Jo det er Peter Rahbek's eller retter er min bekendt Per Biltof, som ofte sejler i den

Der er også Peter Hansen's 21'er med en 8.1'er, den går også ganske pænt

Men hvis jeg regner baglæns med din tal (4800, 17" og 25 knob" så giver det en gearing på 2.47, og jeg har lige googlet 270'eren som kom med 3 gearing, 1:2.15, 1:1.89 og 1:1.61, så der er noget som ikke helt stemmer

skulle du have 2.15 vil den teoretisk topfart være omkring de 30 knob.
Hvis motorerne kan tage flere omdrejninger end de 4800, kan du under videre gå op i stigning.

som goffy skriver kunne du måske tage dem op til 5100? det vil give dig en top på lige under 32 knob..