Citér:
Originally Posted by Lars T
Ja lige præcis det var jo det denne tråd handler om  Hvis denne metode kan anvendes så er der rigtig nemt.!
Har lige kikket i manualen (igen igen) og det er "kun" disse t-fittings der skal afmonteres.. jeg antog at det hul frostvæsken skulle hældes ned i var der hvor termostathuset sidder.  Det er jo ikke så tit jeg kikker ned til motoren..
Jeg ved dog ikke om jeg har mod på metoden, da det er første gang jeg gør det selv, selvom jeg har kikket en del overskulderen 
Ps - jeg skal lave det på to 4.3'ere, to 5.7'ere en 7.4'er og en 8.2'er, så det bliver nok at se til 
|
Hvis du skal konservere mange motorer så synes jeg at du skal bruge en metode med at lade motoren selv suge kølervæske
Der er ikke T fittings på alle termostathuse. Så for de fleste motorer skal du afmontere termostathuset, og selvom det ikke er det store problem så har ENN ret i at det er mere tidskrævende.
Der er flere metoder til at lade motoren suge kølervæske som allerede diskuteret her på Fenderen.dk.
Jeg har læst om flere i USA som bruger en 20-25 liters dunk med kølervæske og stiller den på badeplatformen med et udtag i bunden af dunken med en slange monteret som går ned til ørevarmerne, men hver sin metode til dette
