Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 219
0 medlemmer og 219 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #9  
Gammel 29-10-2010, 19:28
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Citér:
Originally Posted by Bloody Mary Se indlæg
Jeg blander mig lige i denne tråd, kan det passe at jeg IKKE har vandindsugning gennem drevet? (VP270) Jeg har søvandsindtag i bunden af båden, har lukket søventil, hældt glycol i søfilteret mens motoren kører..

Jeg er i tvivl om man skal køre motoren rigtig varm, så thermostaten åbner, og man får glykolen hele vejen rundt? Det er jo et værre bavl med murerbaljer bag båden og samle glykolvand op..

Det er min første vinterklargøring, findes der mon en slags "manual"?

Jeg har 2x AQ130 Med VP270 drev..
Du har søvandsindtag igennem drevet, det er de aflange huller der sidder foran på drevet, lige over "torpedoen". Men det lyder så til, at der er nogen som har boret et par huller igennem bunden, monteret indtag og ført slanger op til filter. Maskinerne har muligvis haft problemer med temperaturen, eller måske ville man tage problemerne inden de kom.

Vejen ude fra indtaget i drevet er snørklet og der er flere steder det kan blive utæt. En slange ud igennem bunden går man ikke fejl af. Man skal selvfølgelig se efter at det ikke er utæt, ellers kan det få katastrofale følger.

Mht om motoren skal køres varm for at få kølervæske ud i alle kroge, mener jeg ikke at det er nødvendigt. De fleste kølesystemer på motorer har en bypass funktion, så der strømmer vand rundt i systemet, selvom termostaten er lukket.

Det er lavet for at få en stabil temperatur. Da jeg byggede ferskvandskøling på min V6'er, fik jeg ikke denne bypass slange installeret. Det resulterede i at temperaturen hoppede fra 50-90 grader, indtil motoren havde gået et stykke tid. Det stabiliserede sig, når motoren blev gennemvarm.

Efter bypass slangen blev installeret, faldt temperaturen til ro.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 128,019
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, drFY4NimB2
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:57.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden