Citér:
Originally Posted by ENN
mit princip er også enkelt
-båden på land
-vand drænes af blok og manifolde
-slange der sidder på indersiden af gimbalpladen afmonteres (1 spændebånd)
-Boremaskine pumpe fra byggemarked forbindes til slangen og en spand med glycol pumpes igennem indtil det kommer ud af udstødningen
tidsforbrug - måske 10-15 minutter men så heller ikke mere
|
ok det er også næsten den fremgangsmåde jeg bruger.
mens vandet løber af blokken og manifold sætter jeg øreklemmerne på drevet
dunken står ved siden af drevet så der er kun en meter slange som stikkes i dunken. lukker for drænhanerne og motoren startes 2-3 min og den sluger kølevæsken. til sidst prøver jeg lige at åbne for drænhanen i blokken for at tjekke at den er fyldt med kølevæske. hurtig og nem.

__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år