Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 185
0 medlemmer og 185 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #8  
Gammel 22-12-2010, 19:28
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Jeg har en luge ned til agterkabinen, som også er af mahogni...

Præcis som badebroen er den også lakeret rigtig mange gange.

Hvordan får jeg det bedst slebet helt ned, så jeg kan starte fra bunden med at lakere den igen ??
Jeg har prøvet noget nyt i år på min badebro og trappetrin. Jeg har fjernet lakken med en
varmepistol og skraber, meget nemt.Derefter er det slebet ned. Jeg startede med 50/50 terpentin og binar olie. Lod det sidde i 20 min og tørrede det overskydende af. Ventede til det var godt tør. Tog noget korn meget fint sleb det lidt. Jeg tog så 75/25 binarolie og terpentin. Samme procedure tørre, slibe lidt og til sidst ren binar olie. Nu er det fint blank.
Attached Images
File Type: jpg DSC00579.jpg (72.5 KB, 6 views)
File Type: jpg DSC00580.jpg (69.0 KB, 6 views)
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 126,175
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, JamesClozy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:13.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden