Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 401
3 medlemmer og 398 gæster
Grotiarty, johnvx11, Shawnxvb
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #26  
Gammel 16-01-2011, 22:18
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Jamen, bølgerne går da op og ned i denne tråd, hva...

Omkring bilen er det jo heldigvis blevet sådan, at man f.eks. kan vælge at:

* Købe kontant

* Flexleasing

* Alm. leasing

* Afdrage

Alle de nye lånemuligheder har gjort det nærmest tåbeligt at købe en lækker vogn, når der f.eks. kan leases på fordelagtige vilkår. Hvorfor skulle man ikke være god ved sig selv, hvis man har et ønske om en lækker bil og give sig selv denne oplevelse ?

Jeg lider måske lidt af "bilitis", men har altid handlet bil efter devisen at sælger får pengene i hånden og jeg får nøglerne. Sådan har det altid været i familien.
At der så er sparet sammen til den ønskede bil igennem en årrække er jo en helt anden sag.

Spørg om jeg nyder hver en kilometer i min 8 cylindrede ML´er - jo det gør jeg. Specielt de lange rejser rundt omkring i ind- og udland er bilen sublim. Snoede bjergveje i Italien, autobahn´en imellem Hannover og München eller blot ned og handle 2 liter sødmælk og Ugens Rapport ( fordi der var en artikel på forsiden om en spændende bil... ), så er denne bil perfekt til mit behov.

Hvordan vælger jeg så bil ?
Først og fremmest skal bilen være sikker at køre i. Er jeg impliceret i et trafikuheld er bilens sikkerhed det som kan redde mig fra at blive en blandt mange dræbte i trafikken. Jo, jeg ved godt at min bils størrelse kan slå en anden person ihjel, men i dette tilfælde er jeg mig selv nærmest også selvom modpartens økonomi rækker til en Fiat Cinquecento.
Efter sikkerhed kommer bilens driftsikkerhed og mærkets pålidelighed. ML´eren er fornuftigt skruet sammen og selvom motoren er af ældre konstruktion
( blev udviklet til C43 AMG ), så er den rettet til for børnesygdomme siden lanceringen. De vigtige dele på bilen som dæk, bremser og styretøj er dimentioneret til bilens vægt og svigter sjældent. Jeg har kun oplevet bremserne have en nedsat virkning en enkel gang, og det var efter en kraftig nedbremsning fra ca. 225 km/h på den tyske Autobahn.
Næste springende punkt er nem adgang til service og reservedele. Det nytter ikke at købe en bil, hvor nærmeste aut. serviceværksted ligger "far away" - har haft en Mitsubishi og er glad for at jeg ikke har det i dag med de afstande der er imellem deres forhandlere på landsplan.
Gensalgsværdien er også inden i billedet, men i valget med ML´eren har jeg accepteret at bilen er svær at komme af med igen pga. driftsudgifterne, og netop derfor valgte jeg at købe en brugt udelukkende pga. den uhyggelige afskrivning der er på denne type biler og ikke mindst vanskeligheden med at få den solgt igen. Førhen var mit bilvalg også baseret på at bilen skulle være velegnet til at køre med 2000kg trailer uden problemer - det klarede Santa Fe´en uden problemer, så jeg forventer det samme af ML´eren.
Flere snakker signalværdi og blærerøvseffekt, når man kører i en lækker vogn - Kære venner. Jeg finder det særdeles komfortabelt at køre i en lækker vogn med stor motor der brummer fantastisk. Vi mennesker søger ofte anerkendelse fra omverden om det være sig til lands, vands eller i luften. Misundelige blikke fra andre giver mange en indre tilfredsstillelse incl. mig selv, ellers var jeg blevet på land og blev transporteret i bus og sporvogn...

Om folk er belånt til op over tupe´en eller højere endnu for at køre i en dyr bil spiller ingen rolle for mig. De betaler jo for det på den ene eller anden måde. De kan ikke snyde med registreringsafgiften, afdragene, benzinudgiften, vægtafgiften, forsikringen ( så er de også smådumme...) ), så statskassen og vores fantastiske samfund tjener jo gode penge på folks ihærdighed med at leve livet på 1. klasse...

Lad os da endelig få nogle flere som køber ydelser, hvor statskassen tjener på det.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,354
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, johnvx11
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:07.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden