Det skal tilføjes at med hot-spark kittet får man ikke elektronisk forstilling af tændingen, kun platinerne/kondensator bliver erstattet.
Man beholder den mekaniske forstilling af tændingstidspunktet(vægte der slynges ud) og det er OK til alm brug. Det der virkelig batter mht motorgang, er at få platinerne fjernet og erstattet med noget der kan give en ordentlig gnist.
Delco strømfordeleren som forstiller elektronisk, kan så vidt jeg ved kun fås til GM motorer. Men hvis man vil have noget tænding der forstiller elektronisk, findes jo MSD.
Egentlig er det utroligt at en Briggs & Stratton plæneklippermotor af ældre årgang overhovedet kan starte, for den gnist som tændrøret giver, når man tjekker det ved at ligge det på topstykket, mens man hiver i snoren, ikke er større end den gnist man kan frembringe ved at klappe to flintesten sammen.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish
http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G