Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 171
0 medlemmer og 171 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Bundgas!
View Single Post
Gammel 03-02-2011, 22:56
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Det er så lidt de sidste 7 til 8 hundrede omdrejninger giver i extra hastighed at jeg aldrig gør det kontunerlig, så jeg gør det kun meget kort tid af gangen, som regel når båden skal op og plane, så får den fuld gas, og når topfarten er nået, tager jeg gassen af til den fart jeg ønsker at sejle med, og trimmer den ud der...

Et lille tips jeg fik af en gammel marine mekaniker. En dag man er sikker på at motoren er 100% ok, skal man tage en skruetrækker eller lign. og holde mod motoren mens den går i tomgang, og den anden del mod øret, og virklig ligge mærke til alle lyde og vibrationer, og når man så er sikker på hvordan den skal lyde når den er 100% ok, kan man altid bruge trikset til at spotte problemer, selv bitte små unøjagtigheder vil kunne høres/fornemmes i følge mekanikeren, da det var den metode de brugte i gamle dage før computer- udlæsningerne... Jeg har aldrig selv prøvet, så jeg ved ikke om der er en and....
Det er ikke en and, men derimod ganske udbredt. I dag anvendes steoskoper med probe i stedet for skruetrækker. Problemet for os "amatører" er at huske det normale "lydbillede", fordi der desværre går lang tid imellem, man gør det.
Rutinerede mekanikere og maskinmestre kan lytte sig til mange diagnoser, hvis de arbejder med det til daglig.

Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote

» Statistikker
Medlemmer: 126,176
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, MinervaGil