Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 129
0 medlemmer og 129 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #16  
Gammel 17-03-2011, 20:07
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Jeg skyller min motor igennem efter hver sejltur, selvom den er ferskvandskølet. Jeg kan bedst lide at der er ferskvand i havvandsdelen, desuden er manifoldene er stadig på havvand.

På min motor(Volvo) sidder pumpen på motoren og jeg har et filter før pumpen. Så jeg tager låget af filteret, stopper vandslangen derned(i hullet der går til pumpen), åbner for vandet og starter motoren. Det overskydende vand, hvis der er lukket for meget op, render baglæns ud igennem vandindtaget.

Jeg er ved at lave et system, så man blot kan koble slangen på en studs bag på båden, med en Gardena kobling, dreje en tregangshane i motorrummet og starte motoren. Overskydende vand, igen hvis der er lukket for meget op, vil rende ud af en gennemføring fra lænsepumpen.

Mit problem med det gamle system er at motorrums klappen skal stå åben og jeg skal henover den, for at komme til vandhanen............
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 127,430
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Davidshany
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:00.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden