Jeg skyller min motor igennem efter hver sejltur, selvom den er ferskvandskølet. Jeg kan bedst lide at der er ferskvand i havvandsdelen, desuden er manifoldene er stadig på havvand.
På min motor(Volvo) sidder pumpen på motoren og jeg har et filter før pumpen. Så jeg tager låget af filteret, stopper vandslangen derned(i hullet der går til pumpen), åbner for vandet og starter motoren. Det overskydende vand, hvis der er lukket for meget op, render baglæns ud igennem vandindtaget.
Jeg er ved at lave et system, så man blot kan koble slangen på en studs bag på båden, med en Gardena kobling, dreje en tregangshane i motorrummet og starte motoren. Overskydende vand, igen hvis der er lukket for meget op, vil rende ud af en gennemføring fra lænsepumpen.
Mit problem med det gamle system er at motorrums klappen skal stå åben og jeg skal henover den, for at komme til vandhanen............
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish
http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G