Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 802
1 medlemmer og 801 gæster
LeslieTat
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #4  
Gammel 26-10-2008, 11:56
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Citér:
Originally Posted by lbk Se indlæg
Vi har demonteret motor og drev for renoveringer.
Motorern er utæt med kølevand og olie.
Ny Watershutter og hydrailikslange skal monteres
Motor og drev skal kontrolleres for kompression og tæthed.
Evt. dårlige lejer og pakninger skiftes.
Så skal det hele renses og males.
Som det ses på billederne i mit album, er der meget rust på motoren.
Er der nogen som har erfaringer til dette vinterprojekt?
Så er vi meget interesserede.
mvh. Leif
Uha, der er mange ting at være opmærksom på, når drivlinien skal renoveres.

Det er vigtigt at kende standen på motoren generelt herunder flow igennem motoren, hvor vidt fremskredne er gennemtæringerne i motoren, kompressionen, hvad med udstødningssystemet ( på billederne ligner det en udskiftning ifb. med renoveringen af motoren ), er drevet funktionsdygtigt eller skal det også renoveres.....?

Mange bådejere renoverer hele drivlinien for et betragteligt beløb og det færdige resultat kan til tider være nytteløst, hvis gennemtæringerne i motoren er vidt fremskredne. Så bliver facit som ofte, at de penge der er investeret i den gennemtærede motor er spildt, og fornøden kapital ikke kan skaffes inden sæsonen starter. Som ofte resulterer det i salg af båden under kategorien "Projekt", eller der købes en brugt motor af tvivlsom karakter, for ud at sejle, det vil bådejeren for enhver pris.....

Priserne på fabriksnye motorer til Mercruiser er attraktive, og selvom en ny motor er dyrere - på kort sigt - kan merudgiften været godt givet ud i den tid hvor du har båden. Samme tilfælde er der med drevet. Der skal ikke købes mange reservedele til drevet før det bedre kunne svare sig at købe et fabriksnyt. Både motor og drev er omfattet af World Wide Warranty, hvilket som oftest betyder 3 års garanti imod fabrikationsfejl.

Personligt ville jeg ikke ofre en gennemgribende renovering på en saltvandskølet marinemotor med mange år på bagen. Hvis min egen "brækker sig", vil jeg købe en fabriksny drivlinie eller en bedre brugt motor, hvor standen gør den brugbar i mange år fremover.

Efter mit eventyr med OMC, har jeg lært efterfølgende, at der ikke skal kastes gode penge efter dårlige.....

Du kan være heldig - som Anders Kr. fra sitet - at finde en næsten fabriksny Mercruiser motor til billig penge. Han fandt en 3.0´er i flot stand til
4500,- kr...

Brug evt. vinteren til at kigge på nyere brugte motorer/drivlinie på ebay, boatshop24.de eller blocket.se
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,769
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, NatashaAmOla
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:45.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden