Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 709
0 medlemmer og 709 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #12  
Gammel 04-04-2011, 09:50
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Hvis brændstoffilteret sidder godt fast så vil jeg anbefale at bruge en sådan: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Va...akkere-15-stk/

Den samme adapter passer både til standard oliefilteret og brændstoffilteret på de lidt ældre modeller. På de nyere er der en anden type brænstoffilter monteret. Du kan jo nøjes med at købe den adapter som passer.

Så bruger du en skraldenøgle på adaptoren og så burde du kunne få brændstoffilteret løs.

Husk at smøre gummipakningen på det nye filter inden montering.

Jeg oplevede ved søsætningen sidste år at begge maskiner startede fint. Så gik jeg til bilen, som holdt et stykke derfra, for at hente noget, og da jeg kom tilbage var den ene motor gået i stå. Jeg startede den igen men den gik i stå hurtigt efter. Så prøvede jeg igen og starteren kunne dårligt trække den og jeg blev bange for at den havde sat sig. Men jeg opdagede så at den ikke fik benzin, og selvom jeg drejede nøglen og brændstofpumpen kørte så sugede den ikke benzin. Det mærkelige var at starteren dårlig kunne trække motoren i denne situation, og jeg var bange for om der var noget alvorligt galt.

Jeg kørte så hjem og hentede en påhængsmotor tank, og monterede den på den motor som ikke fik benzin. Efter noget spytten og væsen gik motoren perfekt, og jeg sejlede den så til min hjemhavn og fortøjede den.

Efter noget søgning fandt jeg så ud af at et spændebånd havde forårsaget en revne i brændstofslangen ved forfilteret, så brændstof pumpen sugede luft i stedet for benzin. Jeg skar det revnede stykke af og sejlede derefter resten af sæsonen uden problemer.

Sidst redigeret af BrianL; 04-04-2011 kl. 10:50.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,520
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, FortuneTigerJsd683Boamy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:43.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden