Citér:
Originally Posted by Lars T
ØV siger jeg bare - nøj en nedtursmåde at starte sæsonen på.
Personligt ville jeg ikke købe en ny motor/drivline, men derimod høre en forhandler om hvad han skulle have i byttepris hvis jeg købte en ny/brugt båd hos ham. Investeringen som en ny motor vile repræsentere, får du aldrig igen - tiltrods for at du smider en EFI/MPI i.Prioritetslisten hos mig ville se således ud.
1. Ny brugt båd
2. Ny brugt motor
3. Ny motor
|
du skriver at investeringen får han aldrig igen. Når man investere i en bil til 300 kg og sælger igen efter nogle år har det altså kostet en hel del at have den bil.
Hvorfor mener du ikke det skal koste noget at have en båd.
mener du at man kan have en båd i flere år og så sælge til samme pris som man gav for den.
regnestykket skal også lige gøres op med hvad man kan få for en båd uden motor.
vi kan hurtig blive enig om at bruges 100kg på en ny maskine stiger bådens værdi ikke med de 100kg i handel, men sejl med den i 5 år og du kan sikkert få 50-60 kg mere for den end hvis den skulle sælges uden maskine.
så har det kostet 8-10kg om året og man har en ny maskine der aldrig har lavet vrøvl.
der er mange måder at vende tingene på.

__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år