Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 128
1 medlemmer og 127 gæster
Dulcepaby
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
Gammel 18-04-2011, 21:26
molboen molboen er offline
Landkrabbe

Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Fejler dit drev også noget ?

Jeg forstod på oplysningen på BS at dit transomhus trænger til reparation (bælge, leje mv) og watershutters i udstødningen.

Med en komplet ny drivlinie vil i trods alt blive godt sejlende i mange år (forhåbentlig), og prisen med ferskvandskøling er 89.990 kr ifølge Ketner, så spørgsmålet er hvad er prisen for en bobtail motor med ferskvandskøling ?

Måske betaler man ikke ret meget ekstra for nyt transsomhus og drev ?
Jeg må også tilslutte mig iden med alt nyt,

det nytter ikke ret meget med en ny motor, og så nye bælge, og transomleje, fremtiden kan ingen vide noget om, men når motoren er frostsprunget, hvad så med drevet, har der bare ligget en smule vand i gearhuset er det også færdigt, trimpumpe, trimcylender osv, så kommer du aligevel ikke ud at sejle, når alt bliver skiftet er det bare at komme der ud af.

Der er sikkert en indbygget rabat ved at købe en komplet drivline frem for kun motor.
Jeg ville som skrevet før, også selv om jeg syntes det er mega surt og mange penge, vælge "ny" løsningen.

Se evt på Baadsnak, her havde klopf brugt mange penge på gammelt og til ingen verdens nytte, der er kommet alt nyt i, og er først klar til at sejle nu.
Rolf fra nyt drev, har ikke sejlet mere end samlet et par timer de sidste mange år i dollerprinsessen, også selv om han har brugt hammerende mange penge på vedliogehold og rep af samme drev flere gange, og her på siden ulman som også skriver om defekte motore osv.
Er man selv mekanikkertype er brugt i orden og er man kontortype, bør man holde sig til nyt der virker, desuden er der jo også 2 år garenti på så hvis du overholder service skal du ikke bekymre dig de næste 2 år, og selvfølge holder sådan en motor meget længre end det, bare den bliver serviseret som den skal, her tænker jeg på olieskift og frostsikring, osv osv...
Reply With Quote

» Statistikker
Medlemmer: 127,531
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, Dulcepaby
» Sponsorer