Citér:
Originally Posted by PROSECCO
Halløj Jesper.
Så jeg drejer nøglen 1 hak for at danne vacum på systemet.. JA DET ER KORREKT
Derefter løfter man op i pedalen i 3 sek. Og så ned med den for at suge det ud. JA KORREKT, FOR AT FYLDE VAND I SYSTEMET, OG SÅ SUGER DEN UD TIL KVÆRNEN OG VIDERE OP I HOLDING TANKE.
Så slukker man på nøglen igen. JA.
Er det proceduren når man skal anvende potten ?. JA KORREKT. HUSK AT SIDDE NED FØRST:-))
Når tanken så skal tømmes så sætter jeg bare sugeren på og skal ikke dreje nøglen eller noget ?. NEJ DU SKAL IKKE DREJE NØGLEN. PUMPESTATIONEN SUGER VACUM I TANKEN OG DERMED SUGER SKIDT OG KANEL UD. NÅR DER ER FOR STORT UNDERTRYK SUGER TANKEN LUFT GENNEM VENTILEN FOR IKKE AT ØDELÆGGE NOGET. MAN PLEJER AT KUNNE MÆRKE PÅ SLANGEN NÅR DEN IKKE SUGER MERE MED OP. ELLER SE DET HVIS SLANGEN ER NOGENLUNDE KLAR....
Man kan også dreje nøglen over i en fjeder påvirket position, er det så kværnen man aktivere der ? NEJ DET ER HVIS MAN HAR EN FUNKTION UD GENNEM BUNDEN TIL AT TØMME PÅ ÅBENTHAV.... TROR IKKE SR LAVER DET SOM STANDARD.
NÅR DU DREJER NØGLEN OM I FJEDER POSITION SKER DER SIKKER INTET? INGEN LYD? SÅDAN ER DET PÅ VORES.
Hilsen
Jimmy
|
Halløj Jimmy
Kanon.. Så ved jeg hvordan jeg skal gøre nu..
Det var også sådan jeg forsøgte sidste gang da jeg lige havde fået båden, men den ville bare ikke suge en skid ud.
Så det har nok været tømningsanlæget det ikke har virket ordentligt, jeg troede nemlig at jeg gjorde noget forkert.
__________________
Mvh. Jesper
SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.
Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.
Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII