Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 580
1 medlemmer og 579 gæster
Jameswoxia
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #65  
Gammel 30-04-2011, 08:50
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Citér:
Originally Posted by kylle Se indlæg
Der er ellers en brugt v8'er til salg her:
http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=14075
Tror at den er lige i overkanten, vægtmæssig, til en 19 fods båd. 7,4(bigblock) motoren er en ubeskrivelig stor og tung klump støbejern.

At købe brugt motor er sommetider lidt et lotteri. Hvis man ikke selv kan skrue på skidtet, skal man godtnok være varsom. Jeg har selv gjort nogle dårlige erfaringer. Købte en 4,3'er af en bekendt, for en del år siden. Den så lidt kedelig/rusten ud, men siden jeg kendte manden, stolede jeg jo automatisk lidt på, at den bare skulle shines lidt op og så var den ok.

Jeg hørte ikke motoren i gang, for der manglede selvfølgelig nogle stumper på den, starteren bl.a. Og det var dumt, vil jeg gerne understrege.

Er man ude og se på en brugt motor, SKAL man simpelthen høre den i gang. Især hvis det er en motor med karburator. Der skal kun et 12 volt batteri og en dunk benzin til, før den kan starte. En MPI motor er selvfølgelig lidt mere besværlig.

Anyways, da jeg begyndte at rode med 4,3'eren, viste det sig at den kun kunne dreje 1/2 omgang, så gik den på noget.

Jeg afmonterede topstykkerne og fandt ud af at det heldigvis kun var en ventil som sad fast.

Jeg drejede heldigvis kun motoren rundt med en stor svensknøgle, havde jeg sat en ny starter på og drejet med den, var ventilen formentlig bøjet.

Nå men, der var sgu lang vej før jeg fik motoren til at køre, generatoren, benzinpumpen, vandpumpen & karburatoren var kaput, Der var rustet bitte små huller i benzinrøret!!!!!!, røret til oliepinden, ventildækslerne og dækslet over knastkæden. Manifoldene og termostathuset var faktisk også over sidste salgsdato, da jeg fik dem nærmere undersøgt. Der manglede specielle skrue/bolte flere steder

Det var kun blokken med "renoverede" topstykker(jeg sleb ventiler) som var tilbage, alt andet var lige til at tippe af på skrotpladsen.

Motoren gik fint da jeg fik den i gang, men hold kæft et arbejde.

Var engang ude at kigge på en anden brugt motor, hvor sælgeren(en forhandler) sgu var så fræk at spørge efter hvorfor jeg ville høre den i gang!

Det var åbenbart besværligt for ham, så jeg daffede videre........
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,442
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Jameswoxia
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:07.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden