Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 682
1 medlemmer og 681 gæster
FortuneTigerJsd688Boamy
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #67  
Gammel 30-04-2011, 15:04
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Jeg må på det kraftigste fraråde, at man handler en brugt bådmotor, hvis ikke der er:

- Fagmand til rådighed
- Dokumentation fra sælger på udført arbejde eller servicehæfte på motoren
- Mulighed for opstart af motor
- Mulighed for at inspicere /kontrollere motoren f.eks. kompressionstest

Det er de utroligste historier som mange sælgere kan fortælle om deres brugte bådmotor som "faktisk er så god som ny, nyrenoveret forbi sælger bare ønsker at alting skal være i orden, udskiftet med anden motor med flere HK" - ja, jeg kunne fortsætte i flere timer...

Specielt er der en sælger i Århus-området som har præsteret at sælge den samme motor på dba.dk op til 4 gange. Motoren er en 7.4 liter V8 Mercruiser, hvor sælger fortæller til intereserede købere, at motoren er nyrenoveret dog uden nogen form for kvitteringer på reservedele eller udført arbejde. Motoren sælges fordi sælger har købt en større motor til båden. 7.4´eren kan ikke høres i gang med mindre køber lægger 5000,- kr. til at dække vinterkonservering af motoren. Sælgeren lyder iflg. mange købere troværdig, og som sagt har motoren været handlet op til 4 gange - det har jeg kendskab til fra mine kunder, som har "købt" den. Der aftales en pris på ca. 38000,- kr. for motoren, hvor køber har returret, hvis ikke motoren fungerer optimalt.
Første sejltur med den nyrenoverede motor stopper inden båden er nået ud af havnen, for der er manglende kompression på 3 cylindre !!!!!!! Køber kontakter sælger, og selvfølgelig kan motoren returneres som aftalt blot med den lille krølle på halen, at sælger beholder 8000,- kr. til dækning af omkostninger ifb. med fremvisning af motoren...........

Som jeg ofte spørger mine kunder, der er på udkig efter en brugt bådmotor:
"Hvis motoren er i så god stand som sælger fortæller, hvorfor skal den så sælges" ? Desværre lader mange købere sig besnakke, og som ofte ender det galt og køber får mindre end hvad der er betalt for.....
Rolf vi taler vel ganske alm. Sund fornuft som man altid bør være i besiddelse af når man køber brugt..

Jeg kender oss en der engang købte en bil, den var heller ikke så go' som sælger oplyste..

Nyt er selvfølgelig bedst men også dyrest og ser man sig for og handler brugt med sund fornuft kan man til tider gøre en ret god handel.

Og ja, det er selvfølgelig altid godt og alliere sig med en fagmand uanset om det er bil, båd, hus eller cykel.

Så brugt kan oss være godt!
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,462
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, FortuneTigerJsd688Boamy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:09.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden