Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 144
2 medlemmer og 142 gæster
CaseyMew, DeangeloAr
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #4  
Gammel 03-05-2011, 22:30
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Det interessante som køber bør/skal vide er bl.a:

- Årgang på drivlinien
- Med eller uden ferskvandskøling ( manifolder er på Volvo Penta motorer i mange tilfælde direkte kølet )
- Dokumenterbar historik
- Hvorfor sælges motoren ( jeg vil næsten gætte på, at sælger fortæller, at motoren er udskiftet til fordel for en større... ?
- Hvis motoren er en GSI er den med indsprøjtning, og dermed en nyere årgang. Hvorfor er der udskiftet manifolder ?
- Har motoren været skadet pga. frostsprængning, mekanisk defekt mv. ?
- Hvad dækker garantien ?
- Hvad kan der udlæses fra motorstyringen ? Timetal, servicerapporter mv.

Som ofte skal der ændres på gas/gear kabler for at det passer sammen. Jeg tvivler på, at MerCruiser systemet kan bruges ved en Volvo applikation - forhør evt. om priser på fabriksnyt Volvo Penta gas/gear kabler.

Holdt op imod en fabriksny MerCruiser 4.3 liter MPI drivlinie med fuld fabriksgaranti, indsprøjtning, ferskvandskøling mv., så synes jeg ikke at tilbudet på Volvo´en er særlig skarpt......Tværtimod.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 127,494
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, DeangeloAr
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:16.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden