10 år tilbage, det har den næppe, men det påstår sælgeren jo altid.
Hvis vi skriver følgende forudsætninger:
- Altid sejlet saltvand, siden 1993.
- Tvivlsom vinterkonservering.
Så tror jeg at den er godt møl-ædt indvendig. Har den været godt vinterkonserveret og måske stået i nogle år, uden at være brugt, så er der nok lidt tilbage i den endnu.
Prøv at skrue et par slanger af, på motoren (cirkulationspumpe & termostat hus)og se hvor ædt slangestudsen er. Hvis begge dele er skiftet fortæller det selvfølgelig ikke noget om motorens tilstand indvendig.
Sælgeren vil sikkert næppe give dig lov til at skrue termostathuset af, for at kigge ind i hullet.
Men får man det af, er her en ret god indikator for hvor ringe en forfatning motoren er i. Er kanten af hullet helt afrundt og ses der store flager af rust, mere eller mindre løse, længere inde, ja så er det skidt.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|