Citér:
Originally Posted by KS1
Hej
Jeg ville bestille nye tændrør til min motor, men hvorfor er der så stor prisforskel?
De starter fra ca. 30 kr. Og de dyreste jeg har fundet er ca. 159 kr. Pr. Stk.
Hvad er forskellen og hvorfor forskellen? De skal jo "bare" gniste!!!
|
Hej.
Lige en....måske forklaring.....på den store prisforskel på tændrør. Som standard er mange ældre motorer monteret med tændrør, der rimelig ofte skulle udskiftes. Ganske som Nytdrev.dk skriver, er det ofte BPR6EF / BPR&EFS. Disse to tændrør kan man nu til dags få i Iridium. De har virkelig mange fordele.....soder IKKE til....er ikke følsom over for vand(i mindre mængder). Men selvfølgelig er prisen også højere. Iridium sidder i mange biler, motorcykler og bådmotorer i dag, og skal kontrolleres og udskuftes efter ca 30.000 - 40.000 km. Iridium er verdens hårdeste metal og "brænder/smelter" ikke. Den tynde elektrode gør den bliver ekstrem varm når der skal laves gnist, og brænder derfor alt sod, vand og snavs væk. En konvertering kan ses herunder:
STD = Iridium
BPR6EF = BPR6EFIX-10 (10-tallet er elektrode afstand og kan ændres med søgerblade)
BPR6EFS =BPR6EFIX-10 (10-tallet er elektrode afstand og kan ændres med søgerblade)
Jeg skal gerne uddybe det mere, såfremt nogle ønsker der, eller ikke helt forstod det ovennævnte.