Citér:
Originally Posted by Lindegaard
Havde en dejlig tur ud i bugten her til aften, det er tredje gang efter ny varmeveksler vi har den ude og det ser ud til at den nye varmeveksler klarer opgaven til et 12 tal.. der har ihvertfald ikke været nogen alarmer ved fuld kraft...
Lagde dog mærke til en ting her idag... det "ryger" mere fra den motor en fra den anden.. altså ved udstødningen.. eller "oser" kan ikke rigtig se hvad det er, men det er kun når den bliver presset at det forekommer... tænkte lidt om det bare er kølvandet der er det varmere end fra den anden motor, den anden bruge nemlig sit kølvand til bl.a at opvarme varmtvandsbeholderen, inden det ryger ud eller cirkulerer... er det normalt med denne slags udstødnings gas ?? BMW'en er jo ikke ligefrem ny så kunne da godt forestille mig den "røg" lidt.. det er ikke voldsomt, bare lige noget jeg bed mærke i... den gjorde det forøvrigt også da den blev prøvesejlet nden købet...
|
Hvilken farve har røgen?
Er den blå så bruger den olie, er den grå og lugter af diesel er det uforbrændt diesel og er det hvid så er det sikkert vanddamp. Er den grå ved belastning er det sikker nok overbelastning.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.