Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Hhmmm, det er højest sandsynligt uforbrændt diesel - det ses tit på ældre dieselmotorer.
Justering af dieselpumpen er en mulighed, men jeg hælder mest til kontrol af dysserne - måske trykskiverne i dysserne skal udskiftes sammen med dyssespidserne.
KAM Diesel i Hedehusene er værd at nævne i denne sammenhæng.
|
nu håber jeg ikke det er noget med at motoren skal ud af båden he he.. nej spøg til side, hvor sidder sådan nogle svende egentlig?? jeg er ikke så helt meget inde i det, men er jo vild efter at lære noget.. skulle jo gerne udmønte sig i at jeg selv kan passe og pleje, Læs: skifte olie, impellerog deslige, vinterkoservere osv.
Tils videre, er der noget der hedder det?? , har jeg, på anbefaling, anvendt Gert fra CG Marine, han har også stået for montering af den nye varmeveksler som må siges at fungere efter hensigten, før fik vi jo alarm lige omkring 3000 rpm... tror lige jeg skal nævne de her småting for ham...