Citér:
Originally Posted by Peter508
Min smag går jo som nogle ved i retningen af marine trawlere, men det er mere ud fra en visuel betragtning, hvor konen er meget mere praktisk indrettet...
Jeg søger derfor lidt info omkring SeaRay - B-liner - Monterey etc type både, her kommer lidt fra hoften....
- Vi sejler sjældent mere end 10 knob, hvor retnings stabile er den type båd ved den fart ?
- Benzin eller diesel ? Jeg foretrækker diesel, men der er bare rigtig mange benziner....
- Brændstofs økonomi ? slag på tasken....
- Generelle fordele / ulemper ?
- Hvor meget betyder bredden egentlig ? Vores Wiking er 3.15 mtr. bred, langt de fleste af den anden type her ligger lige under de 3 mtr.
- 1 eller 2 motorer ? der er rigtig mange med 2 motorer....eneste fordel jeg lige kan få øje på, er at jeg så kan bakke ind til molerne...
- B-linere fra sidst 90'erne, er de så dårlige som rygtet siger ? Jeg synes at de har et fedt design, også er de klart pris billigst på markedet....
|
Hej Peter,
Det lyder elelrs psændende vi gik også lidt i samme tanker men er af andre grunde kommet væk fra det igen.
Jeg er ikke enig med JLI ang Bayliner'ne, og nu må det her helst ikke opfattest som et korstog mod ejerne af dise, men bådene før 1998 er ikke af samme standard som de er nu. Før 1998 er kvaliteten under SeaRay, Monterey, Maxum og Regal Niveau.
Umiddelbart ville jeg kikke efter Princess, Fairline og måske Sunseeker'er. De plejer at have en fantastisk layout til det europæiske klima. Det er ikke altid at amerikanerne tænker på somre med under 35gr i skyggen

Et sporty design betyder desværre ofte en knap som optimal udnyttelse af kabine (ståhøjde mm.).
Benzin eller Diesel afhænger i min verden af hvor meget I skal sejle - Mange timersdrift må en diesel være det rigtige valg, ellers er det en benziner. I den virkelige verden er der ikke den helt store forskel på forbruget. Biler og både kan i den sammenhæng slet ikke sammeliges.
Men spændende - lad os høre mere om processen
