Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Altid mange ideer og planer når projektet er i sin opstartsfase, men det ændres hele tiden, som projektet skrider frem.... - her kan horizonblue måske nikke genkendende til dette...  ?
|
Tell me about it, hehe
Når man går i gang med et projekt, har man en håndfuld planer, som man er sikker på er det helt rigtige, men når man så kommer lidt videre og får alting tænkt igennem ændrer det sig. Man får inspiration og input, et renoveringsprojekt er en dynamisk process.
Speaking of injection;
Jeg er godtnok lidt forgabt i indsprøjtning, tænker af og til på at hive den to-portede Rochester af min 4,3'er og smække en monoindsprøjtning på. Det burde være forholdsvis simpelt at bygge om. En styreboks, en tbi enhed, elektrisk benzinpumpe, lidt slanger/ledninger og man er mere eller mindre klar.
Jeg har en kammerat, som har en Fjord 21 med en 4,3'er med monoindsprøjtning (original Volvo) og jeg beundrer godtnok de egenskaber den har; starter uden den skal have gas, kold eller varm, stabil tomgang med det samme og kan derfor sejle med det samme, uden den skal varmes op. Det er svært at få en karburator til at gå sådan.
Når det går derudaf med 3000 o/min er der selvfølgelig ikke meget forskel på karb og indsprøjtning, måske lidt mindre forbrug med indsprøjtning.