Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 689
0 medlemmer og 689 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #13  
Gammel 04-09-2011, 19:51
solo lyx III solo lyx III er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2011
Bopæl: amager
Indlæg: 13
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
Ja, motoren skal flyttes frem/tages ud, før det er muligt at skifte denne kobling(vibrationsdæmper)

I drevet, er den øverste gearkasse forbundet med den lodrette trækaksel i underdelen via et "strålehylster". I dette hylster er der et spor(ikke alle Volvo har dette), som svækker hylsteret, så det kan brække, i tilfældet af en voldsom belastning, hvis man rammer en sten eller lignende. Herved mister man altså forbindelsen mellem øverste gearkasse og skrueakslen.

Men altså, der skal et ordentlig skrald til, før den knækker. Den sidder i olien, så den ruster ikke. Hvis den er knækket, tvivler jeg på at propellen drejer bare en smule rundt

Konuskoblingen kan godt blive slidt, men så går den slet ikke i gear, eller venter noget tid, før den går i gear. Jeg har aldrig hørt at den kan skride.
Hej

Ja jeg mente også der der var en mulighed for en adskilt aksel men så tror jeg ikke mit drev ville fungere som det gør frem/neutral/bak kommer promte, så det er nok ud med motoren og skifte koblingen der er bare i tvivl med hensyn om hvorvidt der sidder en kobling der da jeg ikke har kunne findene andet end noget andet en benævnt dæmper... men det ligner noget til en kobling
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,536
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, gzazwktwmjy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:29.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden