Fenderen.dk
>
Startside
Forum
Brugernavn
Husk mig til næste besøg?
Password
Forum
Register
Gallery
FAQ
Medlemsliste
Kalender
Gå til side...
»
Online brugere: 351
2 medlemmer og 349 gæster
MarcoFroca
,
RussellGeP
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu
Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL
Emne
:
Vinterklargøring a la Lars T
View Single Post
#
1
03-11-2008, 11:40
goffy
Ægte Fenderen-mand
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Citér:
Originally Posted by
Lars T
Nope -et bevidst fravalg. Hvis der dannes kondenes i blokken (hvilket der højstsandsynlig gør), så kommer det vand jo med ud ud af blokken når jeg skifter olien som det først punkt. Og hvis jeg skiftede det nu og kondens dannes så ville vandet jo ligge i blokken sæsonen igennem. Så jeg venter til foråret..
I al denne snak om vinterkonservering, procedurer, irgtig og ikke rigtigt, kom jeg til at tænke på at alle disse punkter jo på ingen måde bliver gjort på en bil som måske står vinteren over hos f.eks en bilforhandler.!?
Jeg spørger hypotetisk:
Bør en glykolblanding egentlig ikke kunne gøre det som vinterkonservering??
Så hvorfor egentlig konservere det inderste af motoren? Er det en grad af hysteri?
i mine øjne så jo det er hysteri nu har jeg sejlet i 27 år og aldrig oplevet alle de ulykker der sker ved at jeg kun gør sådan
__________________
Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
goffy
Vis profil
Send en privat meddelelse til goffy
Find alle indlæg af goffy
» Statistikker
Medlemmer: 130,131
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem,
Testerbtu
» Sponsorer
Powered by
vBadvanced
CMPS v3.2.0
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu
14:29
.
Kontakt os
-
Fenderen.dk
-
Arkiv
-
Top
Design By:
Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By
Branden