Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 939
1 medlemmer og 938 gæster
Anyawek
Fleste brugere online var 973, I dag at 01:28.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #11  
Gammel 05-10-2011, 09:36
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Jeg tror, der er noget der er forbigået jeres opmærksomhed, Det er også meget få sejlbådssejlere der hilser på hinanden, jeg tror det starter at man hilser på et par stykker, som ikke svarer. De tider hvor man betragtede en anden båd, som en ven, er ovre, måske fordi der er blevet så mange, og især mange, der ikke fra barnsben har sejlet og fået traditionerne med. Jeg tror desværre det er en igangværende udvikling. Sejleres opfattelse er nok stadigvæk, trods rullesejl og større motorer, at det er en slags sport, og at motorbådsejlernes kamp er mod brændstofpriserne, og at de ikke sejler, når vejret er skønt med 7-8 sek.m. vind og skønne bølger at sejle i.
Måske har det en vis betydning, at man når man kommer til en havn, bliver anbragt på en plads, i de skrækkelige marinaer, hvor naboerne er lokale, og altså ingen at snakke med. I de gamle havne, hvor man lå uden på hinanden, lærte man andre at kende, trods det stærkt irriterende faktum, at man skulle over andres både for at komme i land. Her var gæster nogenlunde samlet, og tit mødtes man så andre steder.
Jeg tror at en afdeling i enhver marina skulle være for gæster only, vi ville så møde andre gæster, og en naturlig snak om sejlads ville nok opstå, man ville lære andre at kende og måske bestemme sig for at følges på næste ben på turen, og hygge sig med skrøner mm.
Det ville blive en slags træf, når man kom i land.
Det er faktisk lidt ærgerligt at det ikke er sådan.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.

Sidst redigeret af lynæs; 05-10-2011 kl. 10:20.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,868
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Anyawek
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:08.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden