Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 379
0 medlemmer og 379 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
Gammel 16-12-2011, 20:37
MortenBP MortenBP er offline
Amfibiedyr

Tilmeldelsesdato: Aug 2011
Bopæl: DK
Citér:
Originally Posted by Fletcher14 Se indlæg
Mm. Det er jo en super flot udnyttelse af sommeren, MortenBP! Jeg kunne godt forstille mig, at du cruiser dig direkte ind på en førsteplads, hvad angår timer her på Fenderen.
Tak, - men den stod ikke særligt længe kan jeg se :-(
Citér:
Originally Posted by Fletcher14 Se indlæg
Jeg har faktisk tit været lidt misundelig på de mange muligheder indenfor kortplottere, men, når jeg så ser de kantede, besværlige og lukkede systemer, de bruger til indlæsning af kort og udlæsning af spor, så taber jeg interessen. Jeg synes, de skulle løsne lidt op for grebet - og give mulighed for ind- og udlæsning af de flotte søkort-spor til formater, der kan bruges på internet.
Jeg har en Lowrance, som er lidt molbo agtig i måden at læse spor ud på, og jeg kan ikke tænde den uden for båden, f.eks. hjemme. Skal jeg have spor ud af den, skal jeg tage SD kortet med søkort ud, sætte et andet i, overføre spor, og hjem og konvertere dem på PC'en. Det holder ikke...

Den håndholdte Garmin(som jeg har en holder til i båden) kører på batteri, så jeg kan sidde hjemme og planlægge ruter. Sætter jeg den til USB porten på min PC, så får jeg et drev hvor jeg kan browse gemte spor, og uploade dem til Garmin Connect uden at skulle installere software, drivere osv. Det er nemt.

Nu ved jeg ikke hvor meget computer nørd du er, men formatet filerne(*.tcx) ligger i, er det som hedder XML, som er et struktureret maskinlæsbart tekst format. Åbner man en tcx fil i f.eks. notepad, vil man se en lang liste af tidspunkter og positioner. Jeg var ved at overveje at lave min egen elektroniske logbog, hvor jeg kunne vedhæfte spor filen og se et kort over hvor jeg har været, - men tiden gjorde at jeg blot uploader til Garmin Connect. Et eksempel er denne tur: http://connect.garmin.com/activity/114796683

Jeg vil da også supplere med billeder fra et par af sæsonens højdepunkter. Det første er fra Silkeborg Søerne en dejlig maj dag/aften, de næste to er fra omkring Livø i sommerferien, og det sidste er fra sidst i september på Venø Bugt.
Attached Images
File Type: jpg 2011-05-21 19.54.19.jpg (715.4 KB, 10 views)
File Type: jpg 2011-07-29 12.37.36.jpg (337.3 KB, 8 views)
File Type: jpg 2011-07-30 13.19.13.jpg (508.8 KB, 9 views)
File Type: jpg 2011-09-25 15.29.24.jpg (330.5 KB, 8 views)
Reply With Quote

» Statistikker
Medlemmer: 126,493
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, Lindaboash
» Sponsorer