Citér:
Originally Posted by Peter508
Det lyder forkert i mine ører....
Min båd er fra 1982 og jeg har da ikke regninger fra alt der er blevet skiftet igennem tiderne..
Det må da nødvendigvis være sådan, at forsikringsselskabet skal betale hvad det koster, at få båden tilbage i samme stand som før et uheld.
I min verden skal båden afleveres til en mekaniker, som vurderer omfanget, også har mekanikeren ellers den videre dialog med forsikringsselskabet. Det eneste kunden skal tage sig af, er at få betalt selv risikoen også ellers komme på vandet igen.....
Sådan var det i mit tilfælde, og sådan vil jeg til enhver tid forvente at det altid vil være.
|
Ja verden er ikke perfekt .
check lige dine forsikringsbetingelser fra ærø ...
du få også en fradrag og en kæmpe en ....ikke noget med fuld erstattning med deleskader ..
fra ærøs betingelser "Den i policen nævnte forsikringssum, bør altid være tilstrækkelig til at dække fartøjets
handelsværdi. A.Erstatning kan ikke overstige fartøjets handelsværdi. Ved handelsværdi forstås anskaffelsesværdien for et tilsvarende fartøj af samme art, alder og stand.
Er forsikringssum på skadestidspunktet mindre end handelsværdien, vil Søassurancen kunne gøre underforsikring gældende.
Ved erstatning for genstande ydes der erstatning for dagsværdien. Ved dagsværdien forstås genanskaffelses-prisen for tilsvarende genstande med fradrag for værdiforringelse på grund af alder, brug, mode, nedsat anvendelighed eller individuelle omstændigheder.
B.Påhængsmotorer og drev vil uanset stand ved totalskade eller tab blive erstattet med følgende procent af nyværdien for tilsvarende ny genstand.
Alder
Erstatningsprocent
indtil 1 år
100%
indtil 2 år
90%
indtil 3 år
80%
indtil 4 år
70%
indtil 5 år
60%
indtil 6 år
50%
indtil 7 år
40%
derefter
30%
Ved partiel skade på påhængsmotor og drev erstattes reparationsudgifterne fuldt ud inden for den beløbsgrænse, som erstatningen ville have udgjort iht. ovennævnte tabel
og her er fælden "C
.Begrænsning i bjærgningsomkostninger:
Ved at yde erstatning for totaltab kan Søassurancen
befri sig for ethvert ansvar for bjærgningsomkostninger, for hvilke sikrede ikke allerede hæfter på tidspunktet, hvor Søassurancen meddeler sikrede, at skaden vil blive opgjort som totaltab. "
FARLIGT LEG ...
Mener en båd forsikret for 100.000 dkr synker og har en totalforlis -bjergningsomkostninger er på yderlige 50.000- selskabet betaler kun 100.000 dkr -resten hæfter kunden for ..dette er YDERST useriøst efter min mening..
BAVARIA dækker Bjergningsomkostninger med 100% og uden begrænsning -udover den aftalte forsikringsum..