Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 364
0 medlemmer og 364 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
Gammel 22-12-2011, 11:30
Manorwar
Gæst

Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Nøj der er gang i den - men ellers en noget ærgerlig tråd - som jeg syntes endnu engang røget af sporet.

I min optik handler det vel ikke om at Allan skal have flere penge eller ej, men at hans båd, med Bavaria hjælp og hans egen selvrisiko, skal kunne sejle og starte til april måned. Det er vel derfor man tegner en forskring?

At der er fokus på erstatningen og ikke løsningen forstår jeg ikke? En kontant erstatning hjælper jo ikke Allan - det får jo ikke båden ud og sejle. Hvordan skal en kunde iøvrigt kunne acceptere erstatningen ikke når han ikke ved hvad mekanikeren vurderede skadens omfang til at koste?
Verden er ikke perfekt ...
Der er ikke forsikringselskabs ansvar at få båden reparet MEN kundens .
INGEN båd forsikring reparere skadete både på ejgen regning .
Vi og andere selskaber henviser gerne til kompetente mekker , men der er kunden der bestemmer hvilen mekker han bruge , han kan ja også vælge at selv reparer skaden ..

En forsikringsselskab betaler kontant erstattning for kundens dokumenterte økonomiske tab , hjelpe i nødtilfælder ,med hensvisninger til mekker mfl .

Der ja heller ikke BAVARIA de bjerge både med vores YACHTASSISTANCE - men min ejen bjergningsfirma som underleverandør.

IGEN der er kundens ansvar at STRAKS anmelde skaden, at dokumentere sine tab , følger forsikringselskabeds anvisninger ,inhente rep. tilbud ,begrense skaden og sørge for at båden blived reparet .

Forsikringselskaber beregner erstatning med evt fradrag ,efter deres forsikringsbetingelser og betaler regningen ..
og kun HVIS skaden er dækket efter selskabeds forsikringsbetingelser .
So er der med ALLE selskaber inf lovgivning.

Forsikringsbetingelser er en rigtigt djungel , jeg anbefaler alle at tegne en ALL-RISK kaskodækning med eks pantaenius eller BAVARIA uden de mærklige dypte huller i forsikringsdækning som de fleste danske selskaber med deres enkelt risikodækning tilbydder .

Jeg prøver at forklare dette ..

Enkeltrisikodækning mener at kun skader er dækket HVIS dette stå klart som dækket i selskabeds betingelser , HVIS ikke -INGEN erstatning ..
Jeg henviser venligts igen til forsikringsnævnens hjemmeside med rigtig mange negative sager og afviste erstattninger pga enkeltrisiko dækning..

eks . i enkeltrisiko betingelser stå often at stormskader er dækket , hvad kunden ikke kænder til ,er at "STORM" infølge selskabet starter først med 26s/m .
So synker båden eller blæser kundens kælsche væg i 22-25 s/m - få kunden ingen erstattning .
Klager kunden til ankenavnet so skal kunden beviser at skaden er dækket , ikke forsikringselskabet at skaden er ikke dækket ,og kunden bliver nød til at selv betale for evt omkostninger til sagkyndige etc ..

All riskdækning dækker generel næsten alle nautiske risikoer (med minder is eller frostskader) -so der er ligemal om der blæser 10 -20 eller 30 S/M.
Eller om lensepumpen er stukket af eller om båden er på skadetidspunkt er sødygtigt eller ikke ..
Og der er selskabet de skal beviser at skaden er ikke dækket i en evtl klagesag.(Omvend bevisbyrde) og betaler for omkostninger dermed .

I Allans sag her hville de fleste selskaber med enkeltrisikodækning IKKE dække denne slags langsame synkning pga bådens mangelde lense evne eller fordi båden på skadetidspunkt er ikke sødygtigt ,pga tomt batteri ..

Han er heldig at han har ALL-Risk dækning med BAVARIA og har fåed en FAIR erstattning ..
BAVARIA ALL risk dækker ja generell alle skader ogsa med Konstruktions- og materialefejl
Skade opstået som følge af konstruktions- eller materialefejl samt skade omfattet af garanti
eller andet produktansvar." som de fleste andere andere selskaber ikke gør.

En rigtig vigtigt punkt med bådforsikringer er at bjergningsomkostninger er dækket med 100% -og udover forsikringsum eller kan kunden hurtig hænge på en regning fra flere ti-tusende kr.

All dette her kommer i øvrigt fram i bådnyts uafh. forsikringstest i forår 2012 .

Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 12:34.
Reply With Quote

» Statistikker
Medlemmer: 126,500
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, Dominga432
» Sponsorer