Jo da, det har jeg da hørt om før. Mange bådejere med BRAVO III drev beklager sig over tæringspropellerne bag propellerne specielt, hvis båden har fast plads i havnen og landstrøm tilsluttet - en mulighed for at tæringsprocesserne er mere vidt fremskredet på nogle både end andre kan være, at Merchatode systemet ikke fungerer ordentligt.
Jeg har endnu ikke opdaget, at det er fabrikatet af anoderne der er afgørende for udviklingen af tæringsprocesser. De fleste bådejere jeg er i kontakt med beretter om, at levetiden på originale kontra OE anoder er den samme på Mercruiser installationer.
Problemet med tæringsprocesserne kan ganske rigtigt være, at kombinationen af rustfrit stål i nærheden af aluminium/celluminium ikke er en god cocktail, og at det med tiden kan give alvorlige skader på underdelen af drevet.
Lidt løsningsforslag:
- Reparation af dit nuværende underhus. Der skal bruges specialværktøj til propelmøtrikkerne, aftrækker til "slæden" på propellerakslen mv. + relevante reservedele
- Køb af brugt og brugbart underhus.
- Køb af nyt underhus i USA. Kan findes til omkring 3000,- USD
( varenummer 1656-8866R04 ). Du kan evt. oplyse dit drevnummer, så kan jeg se det rigtige varenummer på et nyt underhus.
Jeg kender ikke de eksakte omkostninger for reparation af dit nuværende drev, men holdes det "forventede overslag" op i mod hvad et nyt underhus kan leveres til i USA, så ved jeg godt, hvad jeg ville vælge...



