Citér:
Originally Posted by LarsG
Hej,
Jeg har lige et endnu et motor spørgsmål, håber at I gider hjælpe endnu engang ;-) på et eller andet tidspunkt håber jeg at kunne give den anden vej :-)
Er der store fordele i MPI (Multi Port Injection) i forhold til en EFI (Electronic Fuel Injection). Jeg spørger fordi at jeg er blevet tilbudt en Mercruiser 5,7 EFI til min lille 19" fods boot, og jeg havde jo oprindeligt tænkt mig en MPI da jeg ikke har set så mange EFI'er i min motorsøgen.
På forhånd tak for jeres svar 
|
Hvis det er en EFI motor, så er det en lidt ældre udgave med en del år på bagen.
I nyere tid, kan man vel sige, at EFI er discountudgaven for MPI, og vel ikke rigtig anbefalelsesværdig. Der er mange dyre elektronisk komponenter på motoren, som kan blive et mareridt - jeg har det kun fra mine kunder, og har ikke prøvet det på egen krop..
Brugte bådmotorer er som ofte gambling på højt plan - nogle virker og fungerer i en årrække imens andre giver hovedpine fra første dag.
Ændre du motorkonfigurationen, så skal gearingen i drevet ændres fra nuværende 1.81:1 til 1.47:1. Det betyder nyt gearsæt og lejer i øverste del af drevet. Underhuset skal ikke ændres.