Jeg kiggede lidt på dine billeder på BG og faldt over dette:
Nu kan et billede snyde - men det ser ud til at den cyl længst tv har fået vand enten igennem en utæt toppakning eller en tæret manifold - den er helt ren på ventilerne ser det ud til - og det er tegn på at den har "ædt" vand
Der er et mere hvor du skriver at dækslet til knasttrækket er "næsten uden rust på indersiden!
Der må absolut ingen rust være på indersiden da der kun skal være olie på den side
Tror du motoren har været under vand? det ser nemlig sådan ud når der er rust på indersiden - på svinghjul mv og i cylindrene
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt