Vel ankommet fra Berlin for at hente min BMW cabriolet sidder jeg med en bitter smag i munden....
Iflg. salgsannoncen, var bilen jo nærmest som fabriksny. Forventningerne til bilen var da store uden nogen form for skepsis, når bilen var annonceret af en forhandler.
Allerede ved første øjesyn af bilen hos forhandleren blev jeg skuffet...Bilen var pletmalet og spartlet ud flere steder i karrossen. Kalechen passede ikke rigtig til bilen - måske den var beregnet til en Opel Kadett cabriolet - og mange andre ting var skuffende herunder interiøret ( hullet og meget slidt ), ABS og flere andre lamper lyste konstant, motoren lød som en diesel, kilometertælleren stod på 220000 km og ikke 186000 km som skrevet i annoncen, automatgearkassen var tydelig slidt og farven på bilen var jægergrøn og ikke sortmetallic som lovet....
Jeg fik en kort prøvetur - under 1000 m - og "mutter" i butikken regnede med at vi skulle afregne for bilen. Det skulle vi ikke. Jeg sagde til hende, at bilen ikke levede op til mine forventninger og at jeg ønskede dem held og lykke med salget.
Ja, sådan kan det gå. I denne omgang blev jeg ikke ejer af en BMW cabriolet, men der kommer nok en anden...
Jeg trillede hjem mod Danmark igen med en 3500 kg autotrailer på slæb....