Så har jeg tjekket ledningsforbindelserne bag på instrumentet for ir, de var rene og fine. Afkortede alligevel ledningerne, afisolerede og monterede på ny.
Ingen bedring. Faktisk måler det ikke længere noget overhovedet, heller ikke inde i havnens lave vand.
Afkortede også ledningen ned til transduceren, der var ca. fem meter rullet sammen i overskud, det er væk nu.
Stadig ingen bedring.
Sidste mulighed, som jeg dog ikke selv tror på løser noget, men som skal afprøves inden jeg skrotter det, er at rengøre transduceren under bunden af båden. MÅSKE der sidder noget...?
Havde bare ikke min bøjede kost med.
De næste 5-7 dage er der (selvfølgelig) kø ved ophalervognen, nu har der ellers være ledigt hele vinteren. Så det haster ikke med at købe et nyt, selvom jeg gerne vil have det lavet i en fart!
Jeg troller efter ørreder i det krystalklare vand, fangede fire pæne fisk den dag ekkoloddet stod af. Og lige præcis når man troller, er det jo rart at kende dybden man fisker på. Især når man fisker på det lavere vand langs kysten.
Og om 2-4 uger er det slut med sigtbarheden i fjorden pga forårets algeopblomstring. Så skal ørrederne næsten snuble over agnen for at se den...