Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 662
2 medlemmer og 660 gæster
Marcusket, nydwxeusors
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #14  
Gammel 30-03-2012, 12:36
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Nu bor jeg ude på landet så jeg køre gerne ind til den lokale smed/maskinforretning der forhandler alt til landbruget. Jeg køber mine kabler der og kan få det i de længder jeg skal bruge. Kablerne er de samme ville jeg mene.Kabler er dyre. Jeg ville gå systemet igennem og få en forståelse hvordan det virker det gør det nemmere og overskue. Fordelen ved mit septor system er at når jeg sejler lader den altid startbatteriet op først så jeg kan starte igen derefter forbrugsbatterierne. Jeg har intet andet koblet på startbatteriet end starteren. Har prøvet at ikke kunne starte pga fladt batteri.
ja jeg går systemet igennem...

ved ikke hvordan sådan noget fungerer.. men læser mig til det... skal også finde ud af hvordan det foregår når man sejler og generatoren lader, hvilken vej går det, og hvorfor.. så kan jeg måske den vej se om det kører igennem den lader der er, og om den så fungerer som septoren...

ellers må det være at invistere i sådan en svend...

her under min renovering af vinyl apteringen fandt jeg jo en del kabler og ledninger der hverken var tilsluttet noget i den ene eller anden ende, så ud med det, det skulle ikke undre mig om der tilsvarende var noget i motorrummet, da der er ret så mange, få fjernet det der ikke er til noget så det bliver mere overskueligt...
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,538
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, nydwxeusors
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:44.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden