Citér:
Originally Posted by Softice
Nu bor jeg ude på landet så jeg køre gerne ind til den lokale smed/maskinforretning der forhandler alt til landbruget. Jeg køber mine kabler der og kan få det i de længder jeg skal bruge. Kablerne er de samme ville jeg mene.Kabler er dyre. Jeg ville gå systemet igennem og få en forståelse hvordan det virker det gør det nemmere og overskue. Fordelen ved mit septor system er at når jeg sejler lader den altid startbatteriet op først så jeg kan starte igen derefter forbrugsbatterierne. Jeg har intet andet koblet på startbatteriet end starteren. Har prøvet at ikke kunne starte pga fladt batteri.
|
ja jeg går systemet igennem...
ved ikke hvordan sådan noget fungerer.. men læser mig til det... skal også finde ud af hvordan det foregår når man sejler og generatoren lader, hvilken vej går det, og hvorfor.. så kan jeg måske den vej se om det kører igennem den lader der er, og om den så fungerer som septoren...
ellers må det være at invistere i sådan en svend...
her under min renovering af vinyl apteringen fandt jeg jo en del kabler og ledninger der hverken var tilsluttet noget i den ene eller anden ende, så ud med det, det skulle ikke undre mig om der tilsvarende var noget i motorrummet, da der er ret så mange, få fjernet det der ikke er til noget så det bliver mere overskueligt...