Citér:
Originally Posted by goffy
Det var turen fra ophalerpladsen til min plads i havnen  tempereturen på motoren steg til godt 15 gr mere end den plejer at vise og lige da jeg overvejede at slukke begyndte den at falde igen, men den faldt til 60 gr og blev der. den plejer at vise ca 70 gr. Da jeg startede igen efter et par timer lavede den samme nr. igen  men jeg kom dog en tur ud til Klubøen. Da jeg sejlede hjem fra Øen kom den ikke over 60gr. 
|
Hej Goffy
Det der ligner noget jeg kæmpede lidt med for et par år siden, motoren blev varm i tomgang og ved havnefart, men ved marchhast. var alt ok pga. det høje vandtryk der naturligt opstod ved indsugningen. Det viste sig at søvandspumpen kunne suge falsk luft pga. utætheder ved simmeringe og sugeslangestuds på selve drevet, jeg ved ikke om SX drevet har de samme problemer men det er et kendt problem på f.eks 270 drevet som jeg har.
Ps: jeg løste problemet ved at føre et nyt søvandsindtag ind gennem bunden, det dur bare.
Mvh Bjarne