Personligt vil jeg ikke lave en septiktank i rustfrit stål, de kan også blive utætte. Galvanisk korrosion kan sagtens æde sig igennem en rustfri plade. Det er jo saltvand man hælder i tanken og det er det første der skal til, for at starte en galvanisk korrosion.
Tanken skal selvfølgelig laves af det samme materiale overalt, så der ikke er to forskellige metaller, hvilket jo accelererer galv. korrosion. Men jeg har læst et sted, at galvanisk korrosion også kan starte, hvis der er små urenheder i stålet.
I den gamle bådhal hvor jeg stod, var der er ret ny NordWest (2-3 år gammel), som fik skiftet septiktank, den gamle var utæt, er sikker på at den var rustfri.
På min projektbåd, har jeg lavet en støbeform, så jeg kan støbe en tank i glasfiber. Den skal selvfølgelig have den store epoxy behandling indvendig, så der ikke går osmose i den..........
Tanken støbes som en "balje", hvor der skal boltes et rustfrit låg på, med 117 bolte, langs kanten. Låget er jo ikke nedsænket i skidtet, så det skal nok holde.
Jeg havde købt en tank i plastic, hvis der var plads til det. Men der er nogle hulrum, som jeg gerne vil have fyldt op.
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish
http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G